Weekend weg en naar de bios met de kindjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Enia Heijne - WaarBenJij.nu Weekend weg en naar de bios met de kindjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Enia Heijne - WaarBenJij.nu

Weekend weg en naar de bios met de kindjes

Blijf op de hoogte en volg Enia

11 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi weeral!

Ik denk nog even een update voordat ik het allemaal niet meer bij houdt =) !

Vorig weekend zijn we met een groepje naar ‘Tonka Eiland’ vertrokken. Een eilandje op het Brocko pondo meer. Wat zeker heel erg leuk was. Het was geen actieve trip deze keer. We hebben lekker ons hangmatje opgehangen, gegeten, gedronken, gekaart en gezwommen. Heerlijk om zo twee dagjes door te kunnen brengen in de mooie natuur!
We hebben zelfs een uurtje extra gekregen. Want op het moment dat we op het punt stonden om te vertrekken begon het best hard te regenen. Wat ervoor zorgde dat we niet konden terug varen! Dus onder het genot van koekjes en kaarten hebben we ons zelf toen maar weer warm gehouden!

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van wat ik zou doen met de centjes die ik in ontvangst heb mogen nemen bij mijn vertrek!
Gisteren zijn we met de kinderen naar de bioscoop geweest. Alle 24 kinderen waren aanwezig. Veel van hen keken er al weken naar uit!
Er was een busje geregeld en na eerst nog een gebedje vertrokken we richting de bioscoop. De buschauffeur begon een heel verhaal over het feit dat de bus niet van hem was, en dat hij strakjes om zijn eigen bus ging. Wat niet echt heel bemoedigend klonk. Halverwege begon het flink te hozen het gebrek aan ruitenwissers op de bus werkte in dit geval ook niet mee…
Op een bepaald moment besloot onze voorganger dat hij toch maar eens af wou slaan. Waardoor de kont van de auto halverwege onze weghelft stond. Door het water op de weg en het gebrek aan controle over de bus knalde we dus op onze voorganger. Gelukkig was iedereen ongedeerd (omdat we niet zo hard reden vanwege het weer). Na een opstootje tussen de twee chauffeurs en het hele voetbalelftal wat zich bij de automobilist had gevoegd konden we daarna dan toch ook echt door naar de bioscoop. De kinderen leken er eerder van te genieten dan dat ze er van onder de indruk waren. Wat gelukkig zo maar was. Anders was het een flinke domper geweest van de dag!
Waar we gelukkig nog wel op tijd waren voor de film! Na de film hebben de kinderen allemaal een ijsje gekregen. En is de bus weer terug naar huis vertrokken. Al met al was het zeker een leuke dag-vulling!

Die avond zijn Robin en ik pannenkoeken gaan eten met 5 andere stagiaires. Waarna er (alweer) een party bus op ons stond te wachten. Een glitter en glamour party van de dansschool waar ik salsa les volg! Hierna hebben we natuurlijk weer wat rondjes gedraaid. En ben ik toch maar (enigszins) op tijd naar huis gegaan. Vandaag stond er maar weer eens een dagje school op het programma. Maar gelukkig. Ik heb heel wat kunnen doen en kan nu een paar weekjes wat rustiger aan gaan doen.

Want Ja, het is echt BIJNA zover!
Donderdag zie ik Erik eindelijk weer na 3 maanden en 3 weken zullen we maar zeggen. Dus jullie kunnen je misschien wel voorstellen dat ik daar wel heel veel zin in heb… Voor deze gelegenheid heb ik dan ook lekker 2 weekjes vrij genomen van stage. Zodat we samen vakantie kunnen houden. Er staan heel wat leuke dingen op de planning. Waar ik jullie tegen die tijd weer van op de hoogte stel!

Wederom weer heel veel liefs!

• 11 Mei 2014 - 22:34

Natasja:

leuk verhaal weer :-) geniet van je welverdiende vakantie en van Erik natuurlijk zal heerlijk zijn elkaar weer te zien en wij kijken uit naar je volgende verslag.
    groetjes

• 12 Mei 2014 - 09:15

Huib De Guytenaer:

Hoi Enia,
    Sjonge wat een belevenissen daar, hebben ze daar geen Carglas? Krijg je zo nieuwe ruitenwissers. Gelukkig is het goed afgelopen. Doe den Eric de groeten als hij daar is en.... genieten samen....
    Groetjes van Huib en Anne-Marie xxx

• 12 Mei 2014 - 17:05

Tilly:

Hoi Enia, weer al een mooi verhaaltje van je gelezen, leuk dat je de kinderen mee hebt genomen naar de bioscoop. Dat gebeurd waarschijnlijk nooit. Nog een paar nachtjes slapen en dan is Erik er. Geniet maar van jullie vakantie. tilly en ludo