Switi Sranan... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Enia Heijne - WaarBenJij.nu Switi Sranan... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Enia Heijne - WaarBenJij.nu

Switi Sranan...

Blijf op de hoogte en volg Enia

20 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Mijn kamertje hier in SU is nog nooit zo opgeruimd geweest! Wat een raar gevoel zeg… Na 6 maanden is het morgen dan toch echt tijd om ‘tot ziens’ te zeggen tegen mijn mooie leventje in switi Sranan, mooi Suriname. Erg onwerkelijk dat het avontuur nu toch echt op zijn einde is!

De afgelopen week heeft in het teken gestaan van ‘de laatste keer’, onder andere de laatste keer op trip. Nog één keer de jungle in. Deze keer richting Blacka Watra en Tibiti. De trip die we hebben gedaan, wordt niet aangegeven in de boekjes. Maar was speciaal voor ons geregeld door Dion, een reisgids waar ik al 2 keer eerder mee op pad was geweest. Samen met Robin, Maaike en Rianne gingen we op pad.
Jammer genoeg is het regenseizoen in SU nog niet op zijn eind. Dus hebben we best veel last gehad van de regen, waardoor we een stuk minder dieren hebben kunnen spotten dan dat we gehoopt hadden. Maar dit werd dan weer gecompenseerd door de fantastisch mooie uitzichten, de gezellige maaltijden, de wandelingen tussen de buien door, het baden in een ontzettend mooie stroomversnelling en het hangmatteren!
Het waren 4 heerlijke dagen, en ter compensatie van de gemiste dieren zijn we op het eind nog naar een dierentuin en aanbouw geweest. Deze was véle malen mooier als de dierentuin in Paramaribo. Ook al was deze nog niet eens half af! Hier heb ik de kans gehad om een slang en een toekan vast te houden! Zo maak je nog eens wat mee :)…
We hebben hier ook frietjes met kaaiman gegeten. Wauw, wat was dat lekker! Flink verwend dus!

Afgelopen vrijdag hebben Robin en ik ons officieel weer uitgeschreven uit Suriname. Wel 3 weken officieel inwoner geweest van Paramaribo.
Ook zijn we nog een avondje naar de bioscoop geweest en hebben we gisteren heerlijk aan het zwembad gelegen… Je zou denken dat mijn huidje na een half jaar 30 graden toch iets meer zon zou kunnen verdragen. Maar helaas is dat edele hoop geweest. Mijn rug is toch behoorlijk rood! Hopelijk trekt dit wel een beetje weg voor morgen, aangezien dat niet zo fijn zal zijn 8 uur lang in het vliegtuig! Natuurlijk ook voor de laatste keer Roti afgehaald. Want dat ga ik voorlopig in Nederland niet krijgen!
Waarna Robin en Inge mij geholpen hebben met mijn koffer pakken. Amai, amai, je zou eerder zeggen dat ik hier een nieuwe garderobe heb aangeschaft in plaats van de helft weggegooid! Vandaag nog even passen en meten. Want het past dus nog niet helemaal!

Ik kijk met een grote glimlach terug naar het afgelopen half jaar. Ik heb lieve mensen ontmoet, bijzondere dingen meegemaakt en ben heel veel ‘rijker’ geworden.

Heel veel mensen hebben deze reis meer bijzonder gemaakt. Door een ‘vind ik leuk’ op facebook; Een appje wanneer ik het niet verwachte; Even skypen; Een brief; Een mailtje; De groetjes te krijgen via via of een leuke reactie op mijn reisblog. Erg bijzonder om te zien dat er zoveel mensen hebben mijn avonturen hebben gevolgd!
Allemaal bedankt daarvoor. Ik denk niet dat jullie door hebben gehad hoe vrolijk ik hier van werd!

En dat maakt het verlaten van SU ook weer een beetje makkelijker. Ik ben erg blij dat ik strakjes iedereen die ik een half jaar heb moeten missen weer kan zien! Lekker bij kan kletsen en vooral veel verhalen delen!

Ik voeg me gezegend, dat ik de kans heb gekregen om dit mee te maken!

Suriname, dankjewel, we zien elkaar weer!
Nederland, tot snel!

  • 20 Juli 2014 - 15:22

    Francie Van Stiphout:

    Wat zal het raar zijn, weer naar huis te gaan, maar het zal ook erg fijn zijn om je vrienden en familie weer te zien. En natuurlijk vooral je menneke! Goede reis, en tot snel! Groetjes uit Helmond

  • 20 Juli 2014 - 16:31

    Saïdja De Deckere:

    Mooi Enia! Dat zal raar zijn, maar wat een mooi avontuur heb je gehad!! Kan niet wachten je weer te zien en alles live van je te horen :) Goede reis terug, iedereen weer een dikke knuffel geven! Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Enia

Een half jaar in Suriname, Paramaribo stage lopen. Het avontuur kan beginnen.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2602
Totaal aantal bezoekers 17699

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 22 Juli 2014

Paramaribo

Landen bezocht: